شکر خرما
شکر خرما

شکر بخش جدانشدنی از مواد غذایی زندگی ما است و همه ما خواه ناخواه از شکر در غذاها و میان وعده های خود استفاده می کنیم.

اما با توجه به ضرر بسیار زیاد شکرهای صنعتی بسیاری از افراد تمایل دارند. نوع دیگری از شکر را جایگزین آن کنند. شکر خرما یکی از گزینه‌های مناسب برای جایگزینی شکر های صنعتی است.

ما در این مقاله از فروشگاه ارگانیک فردوس قصد داریم شما را با شکر خرما آشنا کنیم و ببینیم شکر خرما چیست

شکر خرما

شکر خرما به شکر حاصل از خشک کردن خرما و پودر کردن آن می گویند. شکر خرما دارای دانه‌های گرانولی است و از خرمای خشک تهیه شده است.

شکر خرما فاقد قندهای مصنوعی است از این رو گزینه بسیار مناسبی برای کسانی که تمایل به مصرف شکرهای صنعتی ندارند یا دیابت دارند، است.

تولید شکر خرما نیاز به دستگاه های مخصوص و همچنین ابزارهای خاص خود دارد. بنابراین شما نمی توانید در خانه شکر خرما تولید کنید و باید از شکر خرما آماده در بازار استفاده کنید.

دقت کنید که شکر خرما نباید در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرد تا خراب نشود.

شکر-خرما-کاربرد شکر خرما

مصارف شکر خرما:

شکر خرما از لحاظ کاربرد دقیقا مشابه شکرهای عادی است و تفاوتی با شکرهای  مصنوعی ندارد. شما می توانید از این شکر برای مصارف مختلفی استفاده کنید.

برخی از افراد فکر می‌کنند مزه شکر خرما با شکل های مصنوعی تفاوت دارد و باعث بدمزه شدن غذاها می شود.

علت اینکه شکر خرما نسبت به سایر شکرها بسیار بهتر است، این است که این شکرها خام و فرآوری نشده اند و هیچ‌گونه افزودنی و رنگی در آنها وجود ندارد.

شکر خرما برای تهیه انواع کیک، شیرینی و پخت و پز بسیار مناسب است و شما می توانید از شکر خرما برای مصارف مختلف استفاده کنید.

خواص شکر خرما:

همانطور که پیش تر اشاره کردیم شکر خرما به دلیل طبیعی بودن دارای خواص بسیار زیادی است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

1.کاهش وزن

خرما بر خلاف سایر قندها با شکرهای مصنوعی نه تنها باعث چاقی نمی‌شود، بلکه می تواند به کاهش وزن نیز کمک کند.

2.کنترل دیابت

مصرف شکر خرما به جای شکرهای مصنوعی تاثیر بسیار زیادی بر روی دیابت می‌گذارد.

3.جلوگیری از کم خونی:

از آنجایی که ارزش غذایی خرما بسیار بالاست مقدار زیادی آهن در آن وجود دارد و این آهن می‌تواند به مقدار زیادی از کم‌خونی جلوگیری کند.

4.عضله سازی:

شکر خرما در واقع بمب پروتئین است و برای ورزشکاران و بدنسازان و کسانی که به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنند بسیار مناسب است.

مقایسه شکر خرما و شکرهای مصنوعی:

با توضیحاتی که پیشتر در مورد شکر خرما دادیم حتما متوجه تفاوت میان شکر خرما با شکر مصنوعی شده‌اید.

اما اگر بخواهیم مقایسه ای بین این دو داشته باشیم شکر خرما هیچگونه رنگ و افزودنی ندارد و فرآوری نشده است، اما شکرهای مصنوعی فرآوری شده‌اند و به گفته اکثر متخصصان تغذیه به هیچ وجه برای استفاده مناسب نیستند.

ایجاد بیماریهای قلبی، عروقی، چاقی، دیابت، بالا رفتن فشار خون و … همه از آثار مصرف شکرهای مصنوعی در بلندمدت است. همانطور که قبلا اشاره کردیم مصرف شکر خرما به دلیل طبیعی بودن باعث می‌شود تا عملکرد اندام‌ها و سیستم های مختلف بدن بهتر شود.

شکر -خرما - شکر خرما چیست

از کجا شکر خرما بخریم؟

امروزه به دلیل سودجویی برخی افراد، شکر خرما تقلبی در بازار افزایش پیدا کرده است. این شکرها همان شکرهای مصنوعی هستند که با آنها رنگ و اسانس اضافه شده است و متاسفانه این شکرها نه تنها هیچ سودی ندارند بلکه بسیار مضرتر از شکر های مصنوعی هم هستند.

بنابراین خرید شکر خرما از یک فروشگاه معتبر بسیار حائز اهمیت است شما می توانید شکر خرمای اصل و با کیفیت را از فروشگاه ارگانیک فردوس خریداری کنید تا نگرانی در این مورد نداشته باشید

امروزه زندگی سالم در گرو تغذیه سالم است و بسیاری از افراد به سمت مصرف مواد غذایی سالم قدم برداشتند. برای اینکه بتوانید زندگی سالمی داشته باشید بهتر است با حذف شکرهای مصنوعی قند طبیعی را جایگزین آنها کنید.

نظر خود را در رابطه با این مقاله برای ما بنویسید:
نظرات کاربران:
  • عبدالامام دریساوی
    سلاممتوجه نشدم که بالاخره محصول شما شکر خرما هست یا پودر خرما؟
    • مدیر فروشگاه
      این محصولی که شما عکسشو فرستادین شکر خرما است.ولی پودر هسته خرما (قهوه خرما) هم داریم.
فهرست